.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برابري هر كيلو خاويار با 100 بشكه نفت

مدير امور ماهيان خاوياري گلستان گفت: هر كيلو خاويار با 100 بشكه نفت برابري مي‌كند كه اين مسئله بيانگر اهميت اقتصادي اين محصول است.

سيد‌مصطفي عقيلي‌نژاد در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: توليد خاويار در 20 سال گذشته بيش از 20 برابر كاهش داشته است.

مدير امور ماهيان خاوياري گلستان گفت: اين امر نشان از وارد شدن آسيب جدي به ذخاير خاوياري درياي خزر است و لازم است تا هر چه زودتر با اتخاذ راه‌حل‌هاي اساسي نسبت به رفع اين مشكل اقدام شود.

وي خاطرنشان كرد: در سال جاري ميزان 650 كيلوگرم خاويار استحصال شده است كه اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه در سا‌ل گذشته هيچ تغييري نداشته است.

خاويار ظرفيتي فوق‌العاده براي توسعه استان گلستان است به طوري كه توليد اين محصول در گلستان در عرصه جهاني نيز عنواني پرافتخاري براي كشور به وجود آورده است.

مدير امور ماهيان خاوياري گلستان با بيان اينكه درياي خزر به ويژه نواحي ساحلي استان گلستان بزرگ‌ترين پرورشگاه طبيعي ماهيان خاوياري در جهان است، يادآور شد: با ايجاد بزرگ‌ترين مركز پرورش ماهيان خاوياري كشور در گلستان مي‌توان توليد اين محصول مهم را افزايش داد.‌

به گفته عقيلي‌نژاد شرايط درياي خزر براي توليد خاويار استثنايي و بسيار ارزشمند است كه ما بايد قدر آن را را بدانيم، زيرا در هيچ جاي جهان نمي‌توان چنين محيط مطلوبي براي پرورش ماهيان خاوياري يافت.

وي نقش ايران در بازسازي ذخاير ماهيان خاوياري در درياي خزر را بسيار مهم ارزيابي كرد و افزود: اگرچه تنها 11 درصد از ساحل خزر در اختيار ايران است اما 45 درصد از سهم برداشت ماهيان خاوياري را در اختيار دارد و اين امر به دليل اقدامات موثر ايران در بازسازي ذخاير ماهيان خاوياري بوده است.

مدير امور ماهيان خاوياري گلستان خاويار را داراي ارزش افزوده مطلوب در بازار جهاني دانست و خاطرنشان كرد: هر كيلو خاويار با 100 بشكه نفت برابري مي‌كند كه اين مسئله بيانگر اهميت اقتصادي اين محصول است.

عقيلي‌نژاد رقابت در بازار جهاني خاويار را متاثر از شرايط توليد و عرضه خاويار در ايران ارزيابي كرد و افزود: امروز در سراسر جهان منتظر قيمت‌گذاري محصول خاويار ايران هستند تا مطابق با آن خاويار توليد ساير كشورها وارد قيمت‌گذاري شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 شهريور 1389
علت اعدم همكاري مسئولان استاني براي احداث پروژه 13هكتاري اميرآباد بهشر چيست

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.